Forever Young

Son ~5: Pappa jag VILL ha glass!
Pappa: Nej, vi ska hem och äta nu.
Son ~5: Men pappa, jag VILL, VILL!!!
Pappa: Men jag har sagt nej.
Son ~5: Om jag inte får glass NU, så berättar jag för mamma att du brukar kissa i handfatet.


En pojke ~6 och en flicka ~5 sitter på tunnelbanan och pratar med sin pappa ~35. Av samtalet förstår man att föräldrarna är skilda och att barnen bor mest hos mamman. Plötsligt byter pojken abrupt samtalsämne.
Pojken: Pappa, när mamma dör så får vi bo hos dig, eller hur?
Pappan (förvånat): Ja, men mamma är ju ung och frisk, så vi får väl hoppas att det inte ska hända.
Flickan (mycket irriterat): Men förr eller senare dör hon, och då ska vi bo hos dig!


En mamma sitter med sina två barn på tåget. Hon försöker så gott det går att underhålla sina rastlösa barn under resan.
Mamman (till sonen ~5): Här, jag tog med en pysselbok åt dig så du kan pyssla lite!
Sonen: Kan man vinna pengar?
Mamman: Nej det tror jag inte?
Sonen: Då vill jag inte!


En ung man på tåget ser stressad ut och springer fram till konduktören.
Mannen: Stannar tåget i Brunflo?
Konduktören: Nej det gör det inte, du får kliva av i Gällö.
Mannen (panikslaget): Men det kan jag inte! Jag måste kliva av i Brunflo! Kan ni inte stanna där ändå då?
Konduktören (ser irriterad ut): Nej det går inte.
Mannen: Men kan ni inte bara sakta in lite då?




De är vad ni får för stunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback