Bär jag ett svart moln med mig?!

Gick upp tidigt idag för att plugga. Hur gick de med de? Nej jag vet inte helt plötsligt var de dags att göra sig klar för att kolla fotboll med E o B. Drog iväg till Åker och kolla på fotbollen i lite snålblåst och desutom tog dom och förlora. Så mitt stöd och hejande var lönlöst. Fan när man äntligen är hemma i Gnesta och hejar på sin lilla hemkomun. Ja ja inte mer deppande över de nu. Åkte hem fick ett trevligt sms att jag skulle åka in o sätta mig på akuten o ev sova över där. Tjo tänkte jag och slängde ihop alla mina saker jag skulle ha för att sova natten här på jobbet. Fixa matlådor och frukost till morgondagen. Drog ner till jobbet byte bil och drog till Nyköping. Byte av veronica och satt där till 6 sen fick vi åka hem huxflux o de var en sak för sig. Ja som sagt de gick inte på 5 minuter om jag säger så men resten lämnar jag till tankarna. För jag orkar helt enkelt berätta eller föresten jag tror inte ni vill läsa. Ja väl tillbaka på jobbet då slutar alla. och här sitter jag nu ensam med tv på hög volym, tacos chips, salsa o risen.  ´Sjunger me lite i körslaget bara för att roa mig. Men jag att jag borde läsa på i alla böcker jag duktigt nog har tagit med mig. Dom ligger fint på soffbordet och skriker : Elin, det är lördag du bör inte pluugga!. Ja och just därför orkar jag inte öppna dom. hehe. Men när jag går mot sängen som jag redan varit duktig o bäddat kommer jag läsa några rader. Sen somna stenhårt då jag känner mig trött redan nu.
Ja lördagkväll kommer sakta men säkert gå över till söndag morgon. Jag sover här, på jobbet. Man jag längtar hem till Norrköping. Min nya stora otroligt sköna säng. Men jag blir nog kvar här i mamma o pappas mysiga hus där min säng också är ganska skön  men jag blir nog kvar till måndag eller tisdag. Men då måste jagPLUGGA!  jag blir så lugn här. Hemma pluggar jag verkligen. Men där är jag ju själv. Kanske därför.  Jag ser nu att jobbet har samma tapeter som jag har hemma =0´) Nu lääängtar man ju ännu mer.  Mmmmm.. Nu blir de lite mer tv o körsång sen får jag ta o sova så man orkar med arbetet imorgon också. Tänk om tre år då är man sjuksköterska. Skit läskigt. Men så långt behöver ja inte tänka nu... Bara lite.

Pratade om barn o familjer.. alla vill ha sina barn innan 25.. Jag går ut när jag är 24?! När ska jag finna frid i familje livet? Efter dom 3 åren vill man ju jobba. Nej som sagt så långt behöver jag inte tänka just nu. Tack för mig.

Nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback